احتمالا آرایشگرتان را دوست دارید. او شما را شبیه ستاره‌ها می‌کند و باعث می‌شود احساس خوبی داشته باشید. البته از آن‌جایی که از شما پول می‌گیرد دلیلی ندارد به شما نگوید پرپشت‌ترین و زیبا‌ترین موهایی که دیده‌ است را دارید. مسئله این است که چیزهایی که به شما می‌گوید همیشه از اعماق قلبش نیست و چیزهایی که نمی‌گوید، همیشه به نفع شما نیست. این مسئله به دانش آرایشگر هم مربوط می‌شود. بعضی آرایشگران سال‌ها تجربه دارند و بعضی از آن‌ها تازه این حرفه را آموخته‌اند. ما نکاتی که ممکن است یک آرایشگر از شما پنهان کند، یا در کل نداند را برای‌تان جمع‌آوری کرده‌ایم. برای شروع، اگر حرفی که آرایشگر می‌زند با عقل جور در نمی‌آید، بهتر است به خودتان اعتماد کنید.


نوک‌گیری به بلند شدن مو کمک نمی‌کند

این تصور که نوک‌گیری کردن مو باعث می‌شود زودتر رشد کند، بسیار خوشحال‌کننده است. کنترل داشتن روی چنین چیز‌هایی احساس خوبی به انسان می‌دهد، اما متاسفانه حقیقت ندارد. مو زنده نیست و از سلول‌های مرده‌ی پوست تشکیل شده است؛ به همین دلیل نوک‌گیری کردن رشد مو را بیشتر نمی‌کند، فقط آن را کوتاه‌تر می‌کند. اما کوتاه کردن موهای موخوره شده، باعث می‌شود موها سالم‌تر به‌نظر بیایند. میانگین رشد ماهانه مو در حالت طبیعی 3.5 سانتی‌متر در ماه است و مراجعه مرتب به سالن زیبایی این میزان را تغییر نمی‌دهد. البته تغییرات هورمونی ناشی از تغییر فصل و بارداری، روی رشد مو تاثیر می‌گذارند. 


کندن موهای سفید آن‌ها را زیاد نمی‌کند

این یک اعتقاد قدیمی است که کندن موهای سفید آن‌ها را زیاد می‌کند و هیچ مدرک علمی مبنی بر صحیح بودن آن وجود ندارد. اگر فقط چند موی سفید دارید، می‌توانید آن‌ها را بکنید. نیازی نیست برای پنهان کردن چند موی سفید کل موهای‌تان را رنگ کنید. اما اگر تعداد موهای سفیدتان زیاد است، می‌توانید موهای‌تان را رنگ کنید در غیر این‌صورت از رنگ سفید آن‌ها لذت ببرید. 


تنها تفاوت رنگ کردن مو در آرایشگاه و منزل تمرین و دانش آرایشگر است.

می‌توانید موهای‌تان را در خانه رنگ کنید

احتمالا از خیلی‌ها شنیده‌اید که نباید موهای‌تان را در خانه رنگ کنید. اما حقیقت این است که می‌توانید این کار را به بهترین شکل انجام دهید. فقط روش رنگ کردن مو را بلد باشید. تمام تفاوت شما با آرایشگر این است، دانش و تمرین. این روزها، رنگ مویی که در داروخانه و فروشگاه‌های لوازم آرایش فروخته می‌شود، با رنگ مویی که در سالن زیبایی استفاده می‌شود تفاوتی ندارند. مهم روش رنگ کردن مو است. اگر از رنگ موهای ارزان دوری و روش رنگ کردن مو را تمرین کنید، می‌توانید به نتیجه‌ی کار آرایشگر در سالن زیبایی نزدیک شوید. البته اگر موهای‌تان آسیب دیده‌اند یا می‌خواهید رنگ آن را به کلی تغییر دهید، بهتر است این کار را به آرایشگر بسپارید. 


رنگ کردن ریشه‌ها آسان است

اگر رنگ مو تا شش هفته روی موهای‌تان باقی می‌ماند، جزو خانم‌های خوش‌شانس هستید. اما معمولا موهای خاکستری خانم‌های بالای 30 سال، خیلی زودتر از زمانی که دوباره به سالن زیبایی مراجعه می‌کنند نمایان می‌شود. خبر خوب این است که نیازی نیست برای رنگ کردن ریشه‌ی مو به سالن زیبایی مراجعه کنید، می‌توانید در خانه این کار را طوری انجام دهید که رنگ ریشه‌ها با ساقه‌ها یکی شوند. البته اگر ساقه‌‌ی موها بلوند باشد و ریشه‌ها مشکی، بهتر است برای رنگ کردن آن‌ها به سالن زیبایی مراجعه کنید. 


موها عادت نمی‌کنند

موها به شامپویی که هشت ماه است از آن استفاده می‌کنید عادت نمی‌کنند و در برابر نرم‌کننده‌ ایمن نمی‌شوند. در واقع اصلا برای‌شان فرقی ندارد که از یک سری محصولات سال‌ها استفاده کنید. هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد مو از تغییر دادن محصولات شوینده سود می‌برد. نرم‌کننده یک داروی فعال نیست و مو در برابرش مقاوم نمی‌شود. اگر حالت موها را بهتر می‌کند، همیشه باید همین تاثیر را داشته باشد. پس برای موهای‌تان هیچ فرقی نمی‌کند که لوازم آرایش جدیدی که در سالن زیبایی می‌بینید را بخرید یا نه. 



ادامه دارد ...


منبع : Howstuffworks